Archeolog z Býčí skály docent Martin Golec - úprava jeho krasových hypotéz na pravou míru.

Text a foto: Svámí Gyaneshwarpuri poustevník
Domnívám se, že archeolog Martin Golec se mýlí v četných
doložených případech Tak například Hrádek u Babic považuje za možná
romantizující stavbu až z 19. století, ačkoli je jistě mnohem staršího
data vzniku (!). Nebo jeho tak zvaná "svatyně" v Býčí skále, která
byla podle mne spíše nesvatým magickým okultním prostorem, nikoli
rozhodně svaté místo, nevyhovující významu slova "svatost" v pravém
slova smyslu, vzhledem k opravdu hrůzným zjištěním a nálezům, například
několik desítek zde zamordovaných lidských těl, objevených MUDr.
Jindřichem Wankelem, otcem moravské archeologie. Mohli být podle mne
při tomto rozsáhlém vraždění pod vlivem halucinogenních drog, jinak si
toto vraždění nelze racionálně vysvětlit. Wankelovu interpretaci
považuji tedy za v podstatě správnou, nikoli jen romantizující, vzhledem
k tomu, že byl autorem objevu a jediný skutečný znalec celé nálezové
situace. Bylo to "obyčené" pohřebiště, nikoli svatyně, ani v duchu té
doby. Současní archeologové se tedy pravděpodbně mýlí, neboť téměř ignorují
Wankelovy nálezové informace o vražedném místě v podzemí Předsíně Býčí
skály. Byčí skála je ta nejzlejší moravská jeskyně!
V období německého romantismu bylo zaznamenáno německým mytologem toto
podivuhodné sdělení:"Za dob římských bylo Brno jen menší osadou,
nazývanou EBURODUNUM. Ta byla na severu chráněna MĚSÍČNÍMI HORAMI
(SYLVA-LUNAE). V osadě se pnuly k nebi dva
posvátné vrchy s prastarými svatyněmi: první byl zasvěcen bohu války
WOTANOVI(dnešní
Špilberk) a druhý (Petrov) bohu hromu DONAROVI. Oba kultovní stánky jsou obtékány dvěma posvátnými řekami: Švancarou (Svratka) a Weissache (Svitava). Řeka
Weissache měla pramenit v blízkosti WOTANOVI JESKYNĚ ve WOTANOVĚ ÚDOLÍ v
Měsíčních horách. A tam, ve WOTANOVĚ JESKYNI, v rozlehlé skalní síňi,
ježící se zbraněmi, jest kamenný trůn na němž odpočívá sám bůh války
WOTAN!! (dnes se však Wotanova jeskyně jmenuje Beczi skála, podle šumotu
vyvěrajících vod...)" Myslím si, že tento zápis, na který jsem
narazil ve Vlastivědných zprávách z Adamova a okolí (zdroj blíže
necituji),
dobře podvědomě ilustruje energii událostí v Býčí skále, na rozdíl od
poněkud romantizující známé kresby Zdeňka Buriana.
(!). Dále je tu již zmíněná Golcova hypotéza absence Hertodova
poustevníka na Kostelíku, který dle něj zde nežil (!). Podle mne je
Kostelík naopak typická poustevnická lokalita, o níž však samozřejmě
neexistují téměř žádné písemné záznamy, v onom kdysi velice svatém Údolí
"Vallis Baptismi Alias Kyriteinensis" u Křtin. Toto všechno je názorná
ukázka jak Martin Golec podvědomě odborně uvažuje bez onoho čtvrtého,
nebo dokonce x-tého duchovního rozměru v důsledku jeho nedostatečně
rozvinuté intuice pro kras, kterou on znevažuje, vysmívá se ji a nevěří v
ni, považujíce jí za "nevědeckou" (osobní sdělení Martina Golce). Já se
však naproti tomu domnívám, že intuitivní poznání je nad světským
materialisticko-ateistickým poznáním.
Podle mého názoru skuteční mudrcové vědy intuici intenzívně používají,
aniž si to ovšem většinou uvědomují (dokonce i Martin Golec!). Rovněž
duchovní lidé mívají rozvinutou pravou intuici, která je mimo
pochopení světskou myslí. Takto mne život naučil s kritickou analýzou
uvažovat o vědcích, jejichž odborný názor je vydáván za oficiální
stanovisko vědy, tedy za nezpochybnitelnou pravdu. Já si však o těchto
tzv. vědcích typu Golec při vší úctě myslím své.


