Vnitřní poznání o meditaci a rozjímání.

Já již nemedituji, já rozjímám. Strávil jsem několik let v meditaci v
temné neosvětlené jeskyni, jen u doutnajícího ohně, se zavřenýma očima a
s mantrou v srdci, ale to už mne přešlo. Nyní ani nezavírám oči, vůbec
to nepotřebuji, jen hledím před sebe na oltář, pokud jsem doma v ášramu,
nebo hledím jen před sebe na přírodu a na skály, když jsem v jeskyni.
Opravdu nezavírám oči. Nejraději při tomto náboženském rozjímání ale
hledím na fotografii svého duchovního Mistra Višvaguru paramhanse
svámího Mahéšvaránandy. Přitom se v mém vědomí objevují pokyny a
informace jak si počínat na své duchovní cestě, či v každodenním
praktickém životě. Jsem přitom zcela uspokojen ve své žízni po vyšším
Poznání. Klidně se toto rozjímání může týkat například mé zamilované
speleologie, průběhu neznámých jeskyní v útrobách země, o čemž píši
dokonce vlastní odborné publikace a články. Ale na podzemí se nyní již
jako mnich samozřejmě nesoustředím. Chci tím jen říct, že můj vnitřní
Učitel a Mistr ví opravdu cokoli a dovede mi to během rozjímání velice
moudrým, ba humorným způsobem vnitřně objasnit. V podstatě nepotřebuji
ovládat všelijaké oficiální meditační techniky, jimiž se hemží svět.
Myslím si po své třicetileté praxi meditace, že opravdu stačí naslouchat
Hlasu Ticha v pozadí myšlenek, nejlépe v úplné samotě a tichu
poustevny, či uzavřeného pokoje ášramu, nebo i světského příbytku.
Přitom se samozřejmě snažím opakovat svou mantru, ale do toho se již
musím nutit, takže většinou jen naslouchám v tichu bez mantry svému
Vyššímu Já, tedy Nad Já. To ale nejde začátečníkům na duchovní cestě
doporučit, neboť by mohli snadno sejít z cesty, proto si mantru stále
raději opakujte. Teprve později, až jste pokročilí prý přirozeně
odpadnou a zmizí všechny i duchovní berličky a vy jen sedíte v transu
meditace, sjednoceni s Bohem, blízko k osvícení. Tak to dělám nyní já.
Jak tedy začít s meditací? Když jsem já začínal s meditací, to bylo v
roce 1995, ve své jeskyni v horách Slovenského ráje, nevěděl jsem jak
se správně medituje, neboť mne toto umění nikdo neučil. Jen jsem
intenzivně cítil, že musím s meditací na horách sám začít. Připadalo mi
to romantické jen sedět na útesu či v jeskyni a meditovat. Na všechno
jsem si tedy přišel sám. Mě stačilo z počátku jen hledět dlouze do
plamenů ohně ve své jeskyni, nebo hledět na skálu pod skalním převisem. K
tomuto účelu jsem měl na skále pověšené havraní peříčko, které
skotačilo v závanu teplého kouře z ohně. Opravdu jsem jen na toto
skotačící peříčko jen tak hleděl, koncentroval jsem se na ně a na nic
víc jsem nemyslel. Nebo jsem například v noci seděl ve ztichlých horách
zcela sám a hleděl na srpek měsíce, nebo na úplněk. Též jsem naslouchal
vzdálenému šumu potoka hluboko v údolí. Hleděl jsem na okolní les, někdy
ke mně přilétly nebojácné sojky, nebo přišli na výzvědy kamzíci a já
jsem cítil, že patřím mezi ně. Rád jsem sedával na vápencovém útesu nad
hlubokými propastmi. Tvrdím tedy, že vůbec není nutné být oficiálním
mistrem meditačních technik. Na horách budete spontánně dosahovat
samovolných meditačních vnorů a osvěcování všech vašich problémů, které v
samotě samozřejmě budou svírat vaše srdce, anahátu, vaši duši. Opravdu
všechno důležité se s pomocí Boží na horách dozvíte, aniž by vám to
kdokoli musel objasňovat či zvěstovat. Zapomeňte tedy klidně na
všelijaké především zesvětštělé učitele duchovní cesty, případně
psychiatry či psychology, kteří z vyššího nadhledu neví nic. Jedinou
výjimkou samozřejmě je osvícený světec, skutečný Mistr, jako například
Višvaguru paramhans svámí Mahéšvaránanda, ale i ten vám bude jen
potvrzovat to co sami ze své horské samoty budete v hloubi své duše
vnitřně vědět. Takový je můj Mistr. Nikoho neláme, neznásilňuje,
neatakuje jako často dělají jiní duchovní. Opravdu učí to, co vnitřně
rezonuje s vaším poznáním, neboť je to ve skutečnosti učení Vesmírného
Mistra, který je všudypřítomný, vševědoucí a věčný, není to tedy jen
"jeho" Svámijiho učení, to je třeba pochopit a realizovat. V tom je
velikost mého Osvíceného Mistra Mahéšvaránandy. Opravdu vás bude
utvrzovat, že si na své vlastní individuální cestě k Bohu počínáte v
podstatě správně. Proto jsem se vůbec neobával zvlášť se mu odevzdat a
zasvětit jako mnich, svámí, sanjásin a sádhů. Jsem na to hrdý, že mne má
třicetiletá především horská meditace přivedla k tomuto
nejdůležitějšímu rozhodnutí mého života. Od sanjás díkši nic v podstatě
již nehledám, všechno důležité mám naprosto ve vnitřní i vnější
harmonii, mnohaleté zažívané utrpení pramenící ze spojení se světskou
realitou již odeznělo a zcela zmizelo, jako by vůbec nikdy ani
neexistovalo. Považuji tedy za nutné abyste se v očích tohoto světa tzv.
"zbláznili", jak učí evangelia a epištoly Nového zákona, tzn. oblékli
se jednou provždy do oděvu Nového člověka, čili řeholní či mnišské
kutny, v mém případě hinduistického svámího. To doporučuji učinit
každému z vás, pokud se chcete opravdu osvobodit, rozhodně mnišský stav
nedokládejte ve svém životě na neurčito, do daleké nevyzpytatelné
budoucnosti, to znamená že je lépe se nikdy neoženit a nevydávat se na
tuto dlouhou cestu napříč životy. Musíme se Bohu zcela odevzdat jako
mniši či poustevníci, jenom tak se zbavíme světského žaláře utrpení,
které plyne ze spojení s pomíjivými světskými objekty, tedy i s
manželstvím, jakkoli pro někoho na své úrovni i to může být cesta k
osvobození, ale jak jsem řekl dlouhá a vůbec ne pryč z klece této
duality. To všechno jsem vám dnes chtěl povědět o své meditaci na bázi
rozjímání u nohou Vesmírného Mistra, Átmána. Jenom takového má smysl
hledat, jemu se odevzdat a to především ve svém vědomí. Proto choďte
meditovat do hor, ale buďte v horách samozřejmě opatrní, neboť hory jsou
nejen krásné a přívětivé, ale mou být i nemilosrdné a kruté k těm,kteří
do nich vstupují bez pokory a úcty k Božímu Majestátu. Nebojte se ale,
někdo vás povede, nemůžete zabloudit. Hlasy žen a tohoto světa vám budou
samozřejmě vsugerovávat, že do hor jen zbytečně "utíkáte", ale vy jím
to vůbec nevěřte a s klidnou myslí se do hor vydejte. Vyhledejte nějakou
skrytou jeskyňku, postačí i převis, já vám doporučuji navštívit za
tímto účelem můj Slovenský ráj, který je dostatečně hluboký a divoký,
takže tam mohou teoreticky žít desítky nezávislých poustevníků, aniž by
se potkávali a vyrušovali. Takový je opravdu Slovenský ráj. Tak se do
hor na Slovensko, klidně i do rumunských Karpat Miloslava Nevrlého
vydejte. Nemusíte vůbec opustit Evropu, i když ty nejlepší hory svaté
hory jsou indický Himaláj, neboť tam dodnes žijí stovky a tisíce velice
svatých osobností, které tyto hory posvěcují po tisíce let. Toto v
Evropě a v České republice bohužel již neexistuje, tato hluboká duchovní
tradice horských mnichů. Je na čase ji i u nás obnovit. A k tomu
směřuji tímto životem já, Gyaneshwarpuri. Opravdu jsem tu v České
republice jen za tímto úkolem. Je to pravděpodobně sankalpa, vnitřní
přání z předchozích životů, proto jsem se zrodil v Evropě. Jinak si
nedokážu vysvětlit proč tu jsem. Jsem tedy učitel duchovní cesty a jógy,
o tom není pochyb. Protože jsem současně ale poustevník, tak v souladu s
tímto vyznáním a tradicí se zdržuji především v samotě a nikoho nic
osobně neučím. K tomu v 21. století slouží internet, webové stránky
eventuálně psaní duchovních knih pro veřejnost v této především
materiálně a dokonce ateisticky zaměřené západní společnosti. Budu vám
všechno postupně vyprávět z vlastní zkušenosti.

